Hacksaw ridge: Zrození hrdiny

Desmond Ross žije se svým bratrem a rodiči v americké Virginii. Děti a matka jsou praktikujícími křesťany, otec je alkoholik a tyran, který se nedokáže vyrovnat s traumatizujícími zkušenostmi z první světové války, již strávil ve Francii. Jednoho večera, po další rodičovské hádce, Desmond v sebeobraně otce málem zastřelí. Tato zkušenost ho tak vyděsí, že se rozhodne už nikdy nedotknout zbraně.

Přichází Pearl Harbor a mladí Američané houfně rukují do armády. Desmond se hlásí také, protože chce splnit svou občanskou povinnost. Stále však trvá na tom, že zbraň nikdy nepoužije, místo toho se chce stát zdravotníkem. Čelí tak šikaně své jednotky a armádního velení. Jak by je v bitvě mohl podržet někdo, kdo místo zbraně nosí lékárničku a Bibli?

Po nezbytné přípravě je Desmondova jednotka odvelena do bitvy u Okinawy, kde je čeká útok na útes Hacksaw ridge . Jednotka čelí těžké japonské palbě a už první den většina vojáků umírá, ti šťastnější jsou jen těžce zraněni. Američané ustupují, Desmond však ne. Schovává se před Japonci a místo toho, aby se sám zachránil, spouští celou noc z útesu po laně do bezpečí jednoho spolubojovníka za druhým. Podaří se mu tak zachránit 75 vojáků, kteří by bez jeho pomoci zahynuli.

Mel Gibson, mimo jiné režisér Umučení Krista, dokazuje, že opravdu umí a přichází s dalším dramatem, tentokrát válečným, navíc natočeným podle pravdivé události. Film rozhodně není klidná sobotní oddechovka, vzduchem létají kulky, granáty, plameny i kusy lidských těl. I takové filmy bychom čas od času měli vidět. Už jen pro připomenutí, co dokáže válka. Co dokáže jeden hrdina. A hlavně, jak je důležité vždy si stát za svým přesvědčením.

Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny, Drama / válečný USA / Austrálie, 2016, 131 minut, režie: Mel Gibron, hrají: Andrew Garfield, Vince Vaughn, Sam Wortington