God's Not Dead - Bůh není mrtvý

Tento měsíc jsem měla jasno! Film „Bůh není mrtvý“ jsem viděla už dávno, ale tento měsíc jsem ho měla možnost opět zhlédnout a více porozumět některým myšlenkám. Je to moc krásný a působivý křesťanský film.

Pro profesora filozofie Radissona (Kevin Sorbo) je náboženství nepříjemným tématem, protože když měl dvanáct let, jeho matka zemřela i přesto, že se celou noc modlil k Bohu, ať ji zachrání. Tato životní zkouška ho dovedla k tomu, že se stal profesorem filozofie. Na svých seminářích se snaží vyvrátit teorii o Bohu a stvoření světa. Svůj hněv a zášť řeší tím, že dává studentům za úkol napsat na papír větu slavného filozofa Nietzscheho: „Bůh je mrtvý“.

Jeden student jménem Josh (Shane Harper) odmítá tuto větu napsat, protože věří, že Bůh není mrtvý. Profesor chce po Joshovi aby mu dal důkaz, že Bůh žije. A tak dojde k tomu, že má Josh za úkol během semestru přesvědčit své spolužáky, že Bůh není mrtvý. Není to lehký úkol, protože se profesor snaží Joshovy výroky zpochybnit.

Ve filmu se odehrávají i jiné příběhy, které se prolínají a na konci filmu divák zjistí, že každý příběh měl něco společného s ostatními příběhy. Velmi silný a dojemný příběh je dívky, která vyrůstá v muslimské rodině, ale sama se stala křesťankou. Také příběh samotného profesora dává hodně k zamyšlení. Kolik lidí kolem nás cítí takový hněv vůči Bohu, protože jim něco vzal a oni se s tím neumějí poprat. I jiné příběhy mají v sobě opravdu hloubku a z každého se můžeme i my ponaučit, uvědomit si, jestli nejednáme podobně.

Ve filmu hrají písně známých křesťanských kapel. Nejznámější a nejvíce spojena s filmem je píseň „God’s Not Dead“ od skupiny Newsboys. Melodii této písně si budete zpívat celý den po zhlédnutí filmu.

God’s  not dead – Bůh není mrtvý, drama / rodinný, USA, 2014, 113 minut, režie Harold Cronk, hrají Shane Harper, David A. R. White, Kevin Sorbo