Dlouhá cesta – Walk to Remember Drama

Romantický USA, 2002, 98 min

Dlouho jsem přemýšlela, jaký film pro tentokrát vybrat, jelikož jsem za tento měsíc žádný zajímavý film neviděla. Na konec jsem se rozhodla pro film, který jsme tento měsíc zhlédli s dorostem a mládeží a který je spíše pro mladou generaci, ale určitě si tam najdou své i ostatní.

Film Dlouhá cesta vypráví příběh věřící dívky a nevěřícího chlapce, kteří se znají ze školy, ale oba jsou zcela odlišní. Landon (Shane West) má kamarády, kteří vymýšlejí různé lumpárny a žijou si po svém. Zato Jamie (Mandy Moore) je dcera reverenda a zapojuje se do různých školních aktivit a snaží se žít skromně a plnohodnotně. Většinou si z ní ve škole dělají legraci, jelikož nezapadá úplně do party. I Landon si myslí své. Jednoho dne se ale jejich cesty spojí a po jednom společném představení Landon zjistí, že tato dívka není jako ostatní dívky, ale že má v sobě něco výjimečného. Oba se začnou kamarádit a po nějaké době spolu začnou chodit.

Jamie ukazuje Landonovi jinou podstatu života, ukazuje mu na Boha. Po nějaké době se Jamie Landonovi svěří, že je nemocná a umírá. I když je to pro oba těžké, tahle situace je ještě více k sobě přitáhne a prohloubí jejich vztah. V příběhu se také odehrává vztah Landona a jeho otce, který jejich rodinu opustil a vztah Jamie a jejího otce, který ji vychovává sám, protože mu žena zemřela na rakovinu.

Film je hodně doprovázen křesťanskou hudbou, která se mi osobně moc líbí. Co mě docela na tomto filmu mrzí je, že na konci filmu divák je zmatený, zda Landon uvěřil nebo ne. Není to jednoznačně řečeno.