Nedotknutelní

Intouchables / Nedotknutelní

Komedie / Drama / Životopisný Francie, 2011, 112 min

Jedna z nejlepších francouzských komedií této doby o přátelství dvou lidí, kteří pochází z úplně odlišného prostředí.

Ochrnutý a bohatý aristokrat Philippe si za svého nového opatrovníka vybere Drisse, živelného mladíka z předměstí, který má problémy s kriminalitou. Podle všech si najde na tuto práci tu nejméně vhodnou osobu. Nicméně mezi těmito dvěma muži vzniká bláznivý, zábavný, silný a „nedotknutelný“ vztah přátelství.

Tento film si opravdu užijete! Je velmi pozitivně naladěný s příjemným humorem, který neurazí a není trapný (jak to vnímám v mnoha jiných amerických komediích). Tento humor přináší něco nového do světa komedií. Oba herci předvádějí skvělé výkony (Driss připomíná v některých momentech herce Eddie Murphyho). Divák pomalu zjišťuje, že ani od krku po prsty u nohou nepohyblivý člověk odkázaný na pomoc druhých nemusí ztratit smysl života. Divák také nakoukne do jednoho z předměstí, odkud mladík pochází a znovu si uvědomí, že taková je realita ve všech městech. Mně se hodně líbilo to, jak Driss k Philippovi přistupuje v každodenní péči. Ze všeho si umí dělat legraci a snaží se ochrnutému aristokratovi ukázat, že život může být krásný, i když nám někdy přináší mnohá úskalí. Také Driss se něco naučí - začíná vnímat svůj život jinak a snaží se žít poctivě a slušně. Objevuje nové věci, jako je klasická hudba a umění, ze kterého si kdysi dělal legrace a nechápal, jak někdo může poslouchat a obdivovat něco tak nudného.

Film je natočen na motivy příběhu, který se opravdu stal. I přesto, že není křesťanský, je opravdu moc pěkný a nechá vás přemýšlet o přátelství, sebezapření a službě druhým.