Nebe Existuje (Heaven Is For Real)

Nebe existuje je křesťanský americký film, který vypráví skutečný příběh otce z malého městečka, jenž musí nalézt odvahu a víru, aby se podělil o výjimečný zážitek svého syna.

Tříletý chlapec Colton Burpo přežil komplikovanou operaci slepého střeva. Když se ocitl na pokraji smrti, navštívil nebe a o tento zážitek se dělí se svými rodiči. Rodiče nevědí, jak reagovat a i když jsou silně věřící (otec je pastor v místním sboru), myslí si, že to je jenom synova bujná fantazie. Ale když chlapec začne mluvit o věcech, o kterých není možné, aby věděl, začínají mu věřit a uvědomují si, že jejich syn opravdu navštívil nebe. Před otcem je důležitý úkol přesvědčit i ostatní, že takové věci Bůh může lidem zjevovat.

V ten moment jsem si uvědomila, že Bůh k nám může promlouvat i takovým způsobem, jaký se nám zdá poněkud vzdálený až nemožný. Chlapec se v nebi setkává s anděly, Bohem a lidmi, které na zemi nepoznal. Musím přiznat, že herec, který ztvárnil malého chlapce, zahrál svou roli opravdu dobře.

Celý film může působit trochu jako křesťanský „kýč“, ale když jsem se soustředila na příběh, o kterém jsem zjistila, že je skutečný, jde tohle stranou. Jedním z nejsilnějších momentů ve filmu pro mě je, když chlapec říká mamince, že se v nebi potkal se svoji sestrou, která zemřela ještě před porodem. Žádné divácké oko nezůstane suché a nezůstalo ani to moje.

Celý film je natočen v takové příjemné atmosféře a náladě. Věřící člověk se cítí povzbuzen a naplněn nadějí. Takhle jsem to alespoň cítila já. Film je natočen na motivy skutečného příběhu a po zhlédnutí jsem si uvědomila, že nebe je pro mě velikou nadějí, nadějí na to, že život nekončí tady na zemi, ale jako křesťanka se můžu těšit na něco krásného a věčného.

Drama, USA, 2014, 100 minut, Režie: Randall Wallace