Nick Vujicic - Život bez hranic

Představte si, že nemáte ruku. Docela děsivé, že? Jak pak může člověk psát na počítači, přebalovat děti, mýt nádobí? A co když nemáte ani druhou ruku? Ještě horší… A co teprve, když nemáte dvě ruce, jednu nohu a z druhé nohy jen malinký kousek. Jací byste byli, kdyby vás tohle potkalo – naštvaní na Boha, na celý svět?

Nick Vujicic, autor knihy Život bez hranic, vypadá právě tak. Naštvaný, smutný ani zlomený však není. Jezdí po celém světě, umí  surfovat, aktivně sportuje, přednáší. Jak toho dosáhl, popisuje v knize Život bez hranic. Vždy mu nebylo do smíchu. Když se narodil, jeho matka se na něj odmítla byť jen podívat. Jako dítě chtěl spáchat sebevraždu, aby nebyl své rodině na obtíž. Trvalo mu delší dobu, než přijal sebe sama. Víra v Boha mu však dodávala sílu. Dnes tvrdí, že naději lze najít i během nejobtížnějších zkoušek a protivenství. Jeho povzbudivá slova motivují spousty lidí, kterým přednáší. Říká například: „Naše schopnost logicky přemýšlet pro nás může být požehnáním i prokletím. Stejně jako moji rodiče se asi i vy užíráte obavami a starostmi

z budoucnosti. Často to ovšem dopadne tak, že navzdory obavám je vše mnohem menší problém, než jste si mysleli. Na pohledu vpřed a plánování budoucnosti není nic špatného, ale uvědomte si, že vaše nejhorší obavy nakonec mohou skončit tím nejlepším překvapením. Velmi často v životě všechno dopadne dobře. … Možná s vámi právě teď život zametá. Možná si říkáte, jestli se vaše vyhlídky někdy zlepší. Já vám říkám, že si ani nedokážete představit, co dobrého na vás čeká, když se odmítnete vzdát. Soustřeďte se na svůj sen. Dělejte, co je zapotřebí, abyste mohli kráčet dál. Je ve vaší moci změnit podmínky, v nichž žijete. Běžte za svou touhou, ať je jakákoliv.“

Jestli vás tedy zajímá, jak se z těžce handicapovaného dítěte vyklube veselý a sebevědomý mladý muž, přečtěte si jeho knihu. Motivující slova vás povzbudí i v těch horších okamžicích. Obsah knihy jen tak vystihnout nelze. Když ji ale přečtete, možná se na sebe i na okolní svět budete dívat trochu jinýma očima.